Dotarcie do klienta i ustabilizowanie własnej pozycji na rynku staje się z roku na rok zadaniem coraz trudniejszym. Rosnąca konkurencyjność oraz dynamicznie zmieniające się wymagania rynkowe sprawiają, że wiele firm nie radzi sobie z utrzymaniem wypracowanego poziomu i traci swój wysoki status rynkowy.

Z pomocą nadchodzą jednak międzynarodowe normy ISO i dobrowolna certyfikacja ISO. Wdrożenie standardów uznanych przez największych producentów i przedstawicieli branży, wychodzących swoim zakresem ponad podstawowe wymagania prawne dla danego obszaru przemysłu pozwala na utrzymanie zrównoważonego rozwoju i dążenie do ciągłego doskonalenia, jednocześnie gwarantując zauważalność na tle konkurencji. Jaka jest realna wartość certyfikatu ISO dla biznesu i w jaki sposób wprowadzić go do przedsiębiorstwa bez naruszania jego integralności?

Certyfikacja systemu ISO – najważniejsze zalety i korzyści

Za jedną z najważniejszych, najbardziej znaczących zalet i korzyści płynących z certyfikacji systemu ISO uznaje się dziś możliwość zyskania przewagi konkurencyjnej i wzmocnienia wizerunku firmy w sposób znaczący i wiarygodny.

Zakładając, że na rynku lokalnym, krajowym czy międzynarodowym (zależnie od tego do jakiego grona odbiorców pragniemy dotrzeć) istnieje co najmniej kilka firm z dokładnie taką samą ofertą, to właśnie kwestie takie jak filozofia pracy, podejście do zarządzania, zrównoważony rozwój, zapewnianie ponadprzeciętnej jakości czy zapewnianie bezpieczeństwa środowiska będą miały dla konsumentów kluczowe znaczenie podczas wyboru produktu. Firma, która ma do wyboru dwóch kontrahentów postawi na tego, który jest w stanie zagwarantować jej coś ekstra, co nie jest wyłącznie spełnieniem najbardziej podstawowych przepisów i wymogów prawnych. Certyfikat ISO jest najlepszym potwierdzeniem właśnie takiego ponadprzeciętnego podejścia do biznesu.

Korzyści wizerunkowo-marketingowe to jednak nie jedyny powód, dla którego certyfikacja ISO staje się dziś pierwszym wyborem wielu firm i przedsiębiorstw na całym świecie. Okazuje się bowiem że systemy zarządzania organizacją oparte na konkretnej normie ISO potrafią naprowadzić nawet najmniej zorganizowane firmy na właściwy tok działania, uporządkować ich wewnętrzne strategie biznesowe i procesy produkcyjne i pokazać w jaki sposób powinno przebiegać prawidłowe zarządzanie firmą.

W sytuacji, w której wdrożenie systemu opartego o ISO odbywa się zgodnie z założeniami normy, w sposób zrównoważony i oparty na doskonaleniu, a nie nagłej rewolucji, certyfikacja ISO wpływa na motywację, zaangażowanie i ochocze podejście wszystkich stron zaangażowanych w rozwój firmy do jeszcze lepszej pracy.

Pieczątka eksperta

Dlaczego warto postawić na certyfikat ISO?

Akredytowana jednostka certyfikująca, która zajmuje się przyznawaniem certyfikatów ISO to zawsze renomowana, niezależna i bezstronna firma doskonale znająca zasady działania określonych norm międzynarodowych. Prowadząc rzetelną i dokładną kontrolę wskazanych w normie obszarów działania firmy potwierdza, że ta faktycznie spełnia określone wymagania i dąży do jak najlepszych wyników drogą zrównoważoną, bezpieczną i doskonale przemyślaną.

Stawiając na certyfikację ISO pokazujesz, że twoja firma jest gotowa na zaprezentowanie własnych działań i potwierdzenie, że są one zgodne z międzynarodowymi standardami.

Usługi certyfikacji oferowane przez firmy certyfikujące ISO opierają się dziś o szereg różnorodnych norm międzynarodowych i obejmują swoim zakresem naprawdę wiele branż. Z tego też powodu właściwie każdy może dziś zyskać certyfikat ISO i korzystać z jego przywilejów, w tym także szeregu oznaczeń umieszczanych na produktach i w materiałach promocyjnych.

Potwierdzenie własnej wiarygodności poprzez oficjalnie przyznany certyfikat ISO oznacza dla firm duży skok zainteresowania, możliwość uzyskania dostępu do rynku międzynarodowego i przyciągnięcia zupełnie nowego grona klientów i partnerów biznesowych. Można więc bezpiecznie powiedzieć, że stawiając na certyfikację ISO zleconą właściwej jednostce certyfikującej otwierasz przed sobą drzwi do łatwiejszego, bardziej zrównoważonego i pełnego sukcesów biznesu. Kosztem kilku bardzo korzystnych zmian w zarządzaniu firmy zyskujesz gwarancję swojej wartości i formalne potwierdzenie przynależności do elity w twojej branży.