Zaznacz stronę

Skuteczna infolinia w przypadku wielu przedsiębiorstw okazuje się być kluczem do sukcesu. Telefoniczna linia bardzo często jest tzw. pierwszą linią frontu – właśnie tam trafiają osoby zainteresowane ofertą danego przedsiębiorstwa. Dobrze działająca infolinia może skutecznie napędzić sprzedaż oraz rozpowszechnić firmę. Jakie korzyści niesie ze sobą jej wykorzystanie?

Infolinia – dla jakich firm?

Call center zazwyczaj wykorzystywany jest w przedsiębiorstwach oferujących produkty do sprzedaży, jednak w przypadku świadczenia usług infolinia także świetnie się sprawdzi. Infolinie najczęściej są wykorzystywane w przypadku firm działających na większą skalę oraz tych, w których kluczowy jest bezpośredni kontakt z klientem np. przedsiębiorstwa z branży turystyki, ubezpieczeń czy handlu.

W momencie gdy firma zastanawia się nad utworzeniem infolinii w pierwszej kolejności osoba zarządzająca powinna przeanalizować ile kontaktów telefonicznych napływa z zewnątrz w danym czasie. W przypadku gdy klienci chętnie dzwonią z zapytaniami, call center powinno być dobrym rozwiązaniem. Ponadto planując konstrukcję systemu ułatwiającego klientom kontakt z przedsiębiorstwem, trzeba wziąć pod uwagę także harmonogram działań promocyjnych. Analiza potrzeb firmy, jej mocnych i słabych stron, szybko wskaże czy zastosowanie call center będzie zasadne w danym przypadku.

Jak działa infolinia?

Systemy call center w większości przypadków działają podobnie i opierają się na analogicznych zasadach. Podstawą gwarantującą efektywne funkcjonowanie infolinii jest odpowiednio przygotowany system umożliwiający interaktywną obsługę klienta.

Warto pamiętać o tym, że infolinia przyniesie oczekiwane efekty tylko w sytuacji, gdy będzie obsługiwana przez dobre call center. Zapraszamy do przeczytania artykułu, w którym wyjaśnione jest jak wybrać dobre call center.

System ten często nazywany jest drzewem połączeń call center. Dzięki niemu istnieje możliwość przełączeń, rozgałęzień  dzięki którym osoba zainteresowana może dostać się do odpowiedniego konsultanta. System musi być odpowiednio skonstruowany zgodnie z potrzebami danej firmy i oferowanymi przez nią produktami. Klient lub osoba potencjalnie zainteresowana zakupem zostaje skierowana do właściwego konsultanta, który specjalizuje się określonej dziedzinie dotyczącej firmy. Dzięki temu każdy dzwoniący szybko otrzymuje trafne informacje i zostają mu udzielone odpowiedzi na wszelkie pytania.

Numer infolinii powinien kojarzyć się z prowadzoną działalnością i być łatwy do zapamiętania. Bardzo często wykorzystuje się ciągi tych samych cyfr lub powtarzane sekwencje. Dzięki temu każdy zainteresowany szybko zapamiętuje numer lub pozytywnie kojarzy go w przyszłości.

Można wyróżnić trzy rodzaje numerów telefonów call center: Numer rozpoczynający się od 0 801 0xx xxx oznacza, że klient ponosi koszty całej przeprowadzonej rozmowy. Kwota przeważnie naliczana jest według taryfy swojego operatora. Numer 0 800 xxx xxx świadczy o tym, że klient dzwoni całkowicie bezpłatnie, a firma ponosi koszty rozmowy. Numer 0 801 xxx xxx informuje nas, że klient płaci tylko za pierwszy impuls rozmowy wartość 35 gr, a w pozostałych kosztach partycypuje dane przedsiębiorstwo.

Dlaczego infolinia jest tak skuteczna?

W większości przypadków klient ma po raz pierwszy kontakt z firmą właśnie poprzez infolinię. W związku z tym dobre pierwsze wrażenie jest kluczowe, aby zachęcić zainteresowanego do skorzystania z usług właśnie tego przedsiębiorstwa. W momencie gdy klient jest szybko obsługiwany, udzielane zostają mu wszelkie informacje w profesjonalny sposób, z pewnością doceni starania i ponowi kontakt.

Działania wchodzące w usługę infolinii dla firm:

  • Obsługa zapytań,
  • Prezentacja oferty,
  • Obsługa faktur,
  • Rozpatrywanie reklamacji.

Call center jest elementem budującym wizerunek firmy, dlatego warto zdecydować się na jego fachową konstrukcję oraz obsługę. Wiele firm po wdrożeniu infolinii odnotowało zwiększoną sprzedaż i większe obroty oraz rosnące zainteresowanie firmą. Przedsiębiorstwa rozwijają się, a w społeczeństwie powoli buduje się pozytywny wizerunek danego biznesu.


Artykuł powstał dzięki współpracy z IPT Call Center. Zachęcamy do zapoznania się z usługą infolinii call center dla firm.